13 Paź Odkrywamy Łódź na nowo
Organizacja wycieczki to dosyć nietypowe dla agencji eventowej. Jednak interaktywne pokazanie naszego miasta to już jak najbardziej zadanie dla nas! Podjęliśmy wyzwanie, by zwiedzanie wzbogacić o elementy teambuildingu, działania kreatywne. Okazało się, że w jeden dzień można poczuć klimat tego miasta, poznać jego historię i rozpoznać kierunek, w którym zmierza. Wystarczy dobry przewodnik, słońce na niebie, przerwa na dobry obiad w miejscu, w którym przeszłość spotyka się z teraźniejszością… lecz najpierw najważniejszy jest pomysł! Organizacja wycieczki po Łodzi to dla jej miłośników prawdziwa przyjemność, lecz istotna jak zawsze była dla nas koncepcja, myśl przewodnia, według której ułożymy plan zwiedzania. Z doświadczenia wiemy, że jeśli chcemy oczarować naszych gości, potrzebujemy nici, która powiąże wszystkie wątki i da poczucie zrozumienia jednego z oblicz dawnej i współczesnej Łodzi.
Jaką Łódź pokazaliśmy tym razem? Niegdyś fabryczne, włókiennicze miasto dzisiaj pełne jest nowych ścieżek – związanych z kinematografią, modą, kulturą miejską, przemysłami kreatywnymi, nowymi inwestycjami, wydarzeniami, które na stałe wpisały się w kalendarz miasta. Dla nas istotne było to, by zaproponować coś, co tematycznie będzie bliskie naszym Klientom, a zarazem związane z historią miasta, zupełnie gościom nieznanego.
Stąd pomysł na Łódź przeszytą historiami.
Tego dnia wspólnie odwiedziliśmy kilka najciekawszych łódzkich muzeów m.in. Centralne Muzeum Włókiennictwa, które zajęło drugie miejsce w plebiscycie na „7 nowych cudów Polski”, zorganizowanym przez miesięcznik National Geographic Traveler. Oprócz wybranych ekspozycji stałych, nie mogliśmy nie zobaczyć wystawy promującej współczesną sztukę włókna – 15 Międzynarodowego Triennale Tkaniny. Prawdziwą przyjemnością był spacer po należącym do Muzeum urokliwym Skansenie Łódzkiej Architektury Drewnianej. To nie tylko intrygująca podróż w czasie, ale także wiele pracowni artystycznych, które zapraszają do kreatywnej aktywności, z czego oczywiście skorzystaliśmy. Każdy uczestnik zabrał ze sobą do domu dwie, własnoręcznie wykonane pamiątki. Przejazd przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną to świetna okazja, by dłużej zatrzymać uwagę na Księżym Młynie. Jego historia i obecna rewitalizacja bardzo zaciekawiły naszych gości.
Tempo zwiedzania było bardzo intensywne, ale dzięki warsztatom, które wymagały czynnego zaangażowania wszystkich uczestników, nikt nie czuł zmęczenia zwykle towarzyszącego całodziennemu zwiedzaniu z przewodnikiem. Mimo napiętego programu przez cały dzień w grupie panowała dobra atmosfera, a my jako organizatorzy wyprzedzaliśmy gości o krok, by plan spotkania został w pełni zrealizowany.
Wspólny, firmowy wyjazd pozytywnie wpływa na relacje między pracownikami, jak i nimi a pracodawcą. To inwestycja, która się zwraca – w bezcennej lojalności budzącej się wraz z zacieśnianiem więzi, poczuciu komfortu, przyjaznej atmosferze pracy, dobrych wspomnieniach związanych z firmą. Co więcej, dobrze zorganizowana wycieczka jest nie tylko okazją do nieformalnych rozmów, integracji, ale także przyczyną podjęcia nowych aktywności – grunt to nie pozwolić się nikomu znudzić! Cieszymy się, że udało się nam pokazać Łódź trochę od innej strony i zmienić nieco postrzeganie naszego miasta w oczach przybyłych gości, którzy – mamy nadzieję – będą je zawsze miło kojarzyć. Co ciekawe, przy okazji realizacji szkoleń w nietypowych miejscach, niejednokrotnie okazuje się, że przed łodzianami także jest jeszcze wiele do odkrycia.